Yhdistys Filippiineiltä adoptoineiden ja adoptiota harkitsevien tueksi

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia Filippiineiltä adoptoineiden ja adoptiota suunnittelevien perheiden yhdyssiteenä, tukea adoptiolapsia heidän kasvussaan, identiteetin kehityksessä ja filippiiniläisen kulttuurin säilymisessä osana heidän elämäänsä.

Historia

Filippiini-adoptioperheet päättivät järjestäytyä vuonna 2005 Kannonkoskella Piispalassa järjestetyssä kesätapaamisessa. Ensimmäisessä varsinaisessa vuosikokouksessa 2006 päätettiin yhdistyksen säännöistä ja jäsenmaksun keräämisestä. Vuoden 2009 kokouksessa päätettiin rekisteröityä viralliseksi yhdistykseksi nimeltä Filipino-adoptioperheet ry, ja yhdistys rekisteröitiin yhdistysrekisteriin 27.5.2010.

Toiminnastamme

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys ylläpitää kotisivuja sekä järjestää vuosittaisen perheiden kulttuuritapaamisen eri puolilla Suomea.

Yhdistyksen jäseneksi liittymällä pääset mukaan vuosittaisiin kesätapaamisiin, jotka ovat oman yhteisömme vuoden kohokohta. Filipino-adoptioperheet ovat kokoontuneet kerran kesässä vuodesta 2003. Tapaamisiin ovat osallistuneet Filippiineistä kiinnostuneet, lasta odottavat ja lapsensa jo saaneet. Viikonloppu on sisältänyt alustuksia erilaisista adoptioon liittyvistä asioista, yhteistä vapaa-aikaa ja mahdollisuuksien mukaan filippiiniläisille perinteinen Fiesta-juhla.

Kesätapaamisen lisäksi yhdistys ylläpitää suljettua Facebook-keskusteluryhmää, ja paikallisia Whatsapp-ryhmiä, joissa ilmoitetaan paikallisista tapaamisista.

Kesätapaamiset

• 2022 Marttinen, Virrat
  • 2023 Härmän kylpylä, Ylihärmä

Kulttuurilaukku

Yhdistyksellä on lainattavissa kulttuurilaukku, jossa on erilaista aineistoa Filippiinien ja adoption esittelemistä varten. Laukku sopii jäsenten oman käytön lisäksi esimerkiksi päiväkotien tai koulujen käyttöön. Jäsenille laukun lainaaminen on maksutonta (pl. postituskulut 13 €), ulkopuolisilta peritään 10 € lainausmaksu. Kulttuurilaukkua voit kysyä lainaan sähköpostitse kulttuurilaukku@filipino-adoptioperheet.fi.

Yhdistyksen säännöt

Tutustu yhdistyksen sääntöihin: Säännöt⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠